blog ondernemer.nl

Voor de juiste informatie

Zo bereik je meer klanten met Google Ads

Wil jij graag alles uit je advertentiebudget halen, en zo snel mogelijk groeien met je bedrijf? Google Ads zijn een slimme en zeer effectieve manier om dat te doen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Het is namelijk moeilijker dan het lijkt om Google Ads effectief in te zetten, vandaar dat veel ondernemers de hulp inschakelen van online marketing bedrijf Doublesmart: https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/.

Met de juiste tips en adviezen kun je echter ook vast zelf aan de slag gaan met het instellen van advertenties op Google. En kom je er toch niet uit? Dan kun je altijd besluiten alsnog bij een expert aan te kloppen!

Stel een zeer specifieke doelgroep in

Een veel gemaakte fout bij het instellen van Google Ads is dat mensen de doelgroep niet specifiek genoeg instellen. Ze denken dat als ze het breed houden ze meer bezoekers trekken, en in feite is dat ook zo. Het probleem daarmee is echter dat een groot deel van deze bezoekers geen aankoop doet of contact opneemt, simpelweg omdat ze naar iets anders op zoek waren. Je kunt in feite beter minder bezoekers trekken die allemaal precies nodig hebben wat jij te bieden hebt, dan een grote groep mensen aanspreken die net iets anders zoeken. Zo wordt je conversie hoger, en verdien je meer aan je advertenties. Je gooit immers geen geld weg door kliks van mensen die net niet binnen jouw doelgroep passen.

Gebruik uitsluitingswoorden

Ook iets wat veel ondernemers over het hoofd zien is het gebruik van uitsluitingswoorden. Ook daarmee kun je voorkomen dat je advertentie wordt getoond aan iemand die net iets anders zoekt dan wat jij te bieden hebt. Verkoop je bijvoorbeeld natuurlijke skincare producten voor de droge huid? Dan wil je niet dat mensen die specifiek zoeken naar natuurlijke skincare voor acne jouw advertentie zien. Als ze erop klikken komen ze er achter dat jouw producten niet voor acne bedoeld zijn, terwijl jij wel voor deze klik moet betalen. Probeer dus te bedenken welke gerelateerde zoekopdrachten mensen kunnen uitvoeren die weliswaar raakvlakken hebben met de jouwe, maar toch net iets anders zijn. Voer vervolgens de uitsluitingswoorden in bij je campagne, en voorkom zo dat je advertentiebudget verspilt.

Maak gebruik van advertentiegroepen

Nog een handige tip is om gebruik te maken van een advertentiegroep. Dit wil zeggen dat je verschillende advertenties instelt, die elk onder een andere categorie vallen. Stel bijvoorbeeld de advertentiegroep ‘skincare’ in, en laat deze tonen bij mensen die zoeken op termen als: dagcrème, nachtcrème, acneproducten en antirimpelcrème. Onder de advertentiegroep haarverzorging vallen natuurlijk shampoo, conditioner, borstels en haarelastiekjes. Het instellen van deze groepen maakt het makkelijk om logische advertenties te showen aan mensen die wellicht niet specifiek op die term zochten, maar er wel baat bij hebben. Meer weten? Neem dan contact op met de professionals van DoubleSmart via deze link: https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/.