Google ads uitbesteden of zelf beheren?
Als ondernemer kun je ontzettend veel geld verdienen met Google ads. Of je ze nu inzet om leads binnen te halen of direct je omzet te vergroten door nieuwe klanten aan te trekken, een sterke advertentie is goud waard. Wanneer je dat in de gaten krijgt wil je natuurlijk weten of het interessant is om een specialist AdWords in te schakelen. Het antwoord op deze vraag is simpel, namelijk: ja. Er is op internet veel informatie te vinden over Google Ads en hoe je deze instelt, maar als je er zelf geen verstand van hebt is het niet aan te raden het zelf te doen. Er komt simpelweg teveel bij kijken, en een slecht ingestelde advertentie kost je onnodig veel geld. In dit artikel lees je precies hoe een expert je kan helpen zoveel mogelijk uit je advertentiebudget te halen.
Het instellen van de juiste doelgroep
Jij denkt als ondernemer waarschijnlijk dat je precies weet hoe je doelgroep eruit ziet, maar is dat echt zo? Weet je waar de interesses van deze groep liggen, op welke zoekwoorden ze zoeken en wat hun surfgedrag is? Waarschijnlijk niet. Een expert op het gebied van AdWords kan aan de hand van jouw product of dienst veel makkelijker een juiste doelgroep instellen, en dat is belangrijker dan je denkt! De doelgroep die je selecteert bepaalt namelijk hoe succesvol de advertentie zal zijn. Je wilt immers dat iedereen die op de advertentie klikt klant wordt, en dat de advertentie niet wordt getoond aan mensen aan wiens verwachtingen je (net) niet kunt voldoen. Zo houd je de ROAS zo hoog mogelijk. ROAS staat voor Return On Advertising Spend, en wordt uitgedrukt in een getal dat aangeeft hoeveel euro je terugverdient van elke euro die je aan de advertentie(s) uitgeeft.
Een sterke landingspagina
Heb je er al eens over nagedacht hoe je van een bezoeker via Google Ads ook daadwerkelijk een klant (of lead) maakt? Het is daarvoor niet alleen belangrijk om de advertentie slim in te stellen, maar ook om een sterke landingspagina te creëren. Deze dient ervoor de potentiële klant te informeren en moet daarnaast duidelijke call-to-actions bevatten. Zonder een sterke landingspagina heeft adverteren op Google weinig zin. Jouw Adwords specialist zal daarom samen met jou kijken naar hoe deze verbeterd kan worden.
Meetbare resultaten en transparantie
Google Adwords gebruiken is lang niet zo eenvoudig als het lijkt, en ook het analyseren van de resultaten (zoals de ROAS) is ingewikkeld. Daarom krijg je van veel marketingbureaus op maandelijkse basis op heldere wijze gepresenteerd wat de resultaten van je advertentie zijn. Zo weet je te allen tijde precies waar je aan toe bent en waar je advertentiebudget blijft. Deze inzichten zijn lastig te verwerven als je er zelf mee aan de slag gaat, vandaar dat het inschakelen van een expert aan te raden is.